hersa hersa .

hersa

۶ ترفند محرمانه دندانپزشکان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان


روش های طبیعی برای خلاصی از جرم دندان
اگر می‌خواهید دندان‌های خودتان را سالم نگه دارید، باید تحت هر شرایطی یک بار در روز از نخ‌دندان استفاده کنید. استفاده از نخ‌دندان مانع از تضعیف دندان‌ها می‌شود، چون به نقاطی از دهان دسترسی پیدا می‌کند که با کمک مسواک اصلا دسترس‌پذیر نیستند. اگر هنوز نمی‌دانید که چه‌طور از نخ‌دندان استفاده کنید، اصلا خجالت نکشید و از دندان‌پزشک در این مورد سوال کنید.

۱. از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده کنید
وقتی که می‌خواهید خمیرندان بخرید، حتما توضیحات روی آن را بخوانید تا مطمئن شوید که از فلوراید درون آن استفاده شده است. خمیردندان‌های حاوی فلوراید از دندان‌ها در مقابل دمینرالیزاسیون محافظت می‌کنند. دمینرالیزاسیون زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌های درون دهان با قندها ترکیب شوند و اسید تولید کنند. همین اسید می‌تواند مینای دندان را از بین ببرد و به دندان‌ها آسیب برساند.

۲. از دهان‌شویه استفاده کنید
قبل از این‌که بخوابید یا قبل از این‌که صبح‌ها از خانه خارج شوید، حتما از دهان‌شویه استفاده کنید تا ترکیبات دهان‌شویه به تمامی نقاطی که به‌خوبی از طریق مسواک زدن تمیز نمی‌شوند، برسد. شستن دهان با دهان‌شویه‌های حاوی فلوراید، به بازسازی مینای دندان کمک می‌کند. این ویژگی خصوصا برای افرادی مهم است که مبتلا به حساسیت دندان شده‌اند. مطالعات نشان می‌دهند که دهان‌شویه‌ها دارای اثربخشی بالایی در پاک‌سازی پلاک‌ها و باکتری‌های مخرب هستند.

۳. دو بار در روز مسواک بزنید و از مسواک الکتریکی استفاده کنید
متخصصان می‌گویند که اگر دندان‌های خودتان را مرتبا تمیز کنید، باکتری‌های مخرب را از دندان‌ها دور نگه می‌دارید. مطالعات بسیاری تایید کرده‌اند که مسواک‌های الکتریکی، این توانایی را دارند که دندان‌ها را به‌طور قابل توجهی بهتر از مسواک‌های معمولی تمیز کنند.

بسیاری از مسواک‌های الکتریکی دارای ویژگی‌هایی هستند که از مسواک زدن با فشار جلوگیری می‌کنند و درنتیجه از آسیب‌رسانی ناخواسته به دندان‌ها و لثه‌ها و حتی پس‌روی لثه‌ها پیشگیری به عمل می‌آورند. همراه با پس‌روی لثه‌ها، ریشه‌های دندان‌ها در معرض تماس با ترکیبات مختلف قرار می‌گیرند و درنتیجه نسبت به سردی یا داغی نوشیدنی‌ها یا مواد غذایی حساس می‌شوند.

۴. یک بار در روز از نخ‌دندان استفاده کنید
بسیاری از متخصصان می‌گویند که اگر می‌خواهید دندان‌های خودتان را سالم نگه دارید، باید تحت هر شرایطی یک بار در روز از نخ‌دندان استفاده کنید. استفاده از نخ‌دندان مانع از تضعیف دندان‌ها می‌شود، چون به نقاطی از دهان دسترسی پیدا می‌کند که با کمک مسواک اصلا دسترس‌پذیر نیستند. اگر هنوز نمی‌دانید که چطور از نخ‌دندان استفاده کنید، اصلا خجالت نکشید و از دندان‌پزشک در این مورد سوال کنید. حفظ سلامتی دندان‌ها مهم‌تر از آن است که بخواهید از پرسیدن سوال‌های کاملا به‌جا خجالت بکشید.

منبع:mashreghnews


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۵:۳۹:۰۰ توسط:admin موضوع: نظرات (0)